Головна » 2017 » Жовтень » 30 » Педрада в жовтні
18:29
Педрада в жовтні

Віра Наумівна у своєму виступі наголосила, що організація навчально-виховного і навчально-виробничого процесів  у ліцеї неповноцінна без використання інформаційних ресурсів та інформації про них.  Інформаційне забезпечення  педагогічних працівників  один  із пріоритетних напрямків діяльності бібліотеки.

      Зауважила, що серед основних завдань бібліотеки  по обслуговуванню педагогів є :

  • виявлення інформаційних потреб і задоволення педагогічних працівників в галузі нових інформаційних  технологій і педагогічних інновацій;
  • збір, накопичення, обробка, систематизація педагогічної інформації і доведення її до споживача;
  • інформаційне забезпечення науково-методичної діяльності навчально-виховного процесу.

Полухіна В.Н. розповіла, що діяльність бібліотеки  серед педагогів-користувачів  здійснюється  за напрямками їх діяльності:

  • інформаційне забезпечення педагогів щодо

* впровадження в колективі педагогічної проблеми «Формування життєвої і професійної компетентності  майбутніх фахівців в умовах  сучасного інформаційного суспільства», цільових комплексних програм з патріотичного, правового, гендерного виховання;

* підготовка до проведення конкурсів педагогічної  та професійної майстерності,  обласних шкіл  педагогічної майстерності та семінарів, педагогічних рад, засідань методичних комісій, уроків та позаурочних заходів,  олімпіад, тижнів професійної майстерності, школи педагогічної майстерності молодого педагога, конкурсів, круглого столу;

  • створення умов для педагогів  в отриманні інформації  про фахову  літературу, нові засоби навчання шляхом залучення всіх до  інформаційних ресурсів  бібліотеки;
  • створення банку  педагогічної інформації як основи єдиного інформаційного простору ліцею ;
  • створення інформаційної продукції для педагогів:  бібліографічні покажчики, рекомендаційні та інформаційні  списки літератури, огляди, буклети, памʼятки;
  • соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу.

        

В інформаційно-бібліотечному забезпечені педагогів   ліцею значне місце відіграє достатньо сформований  банк педагогічної інформації, це:

 -  бібліотечно-інформаційні ресурси,

 -  інформаційно-пошукові системи.

Доповненням до  бібліотечного фонду є періодичні видання. До послуг педагогів на сьогодні 9 найменувань педагогічної преси, які отримує бібліотека ліцею:

  • Безпека життєдіяльності.
  • Виховна робота
  • Все для вчителя
  • Класному керівнику.
  • Усе для роботи.
  • Педагогічна майстерня.
  • Позакласний час.
  • Профтехосвіта.
  • Шкільна бібліотека

        Користуються педагоги і такими журналами, які були передплачені раніше:  «Відкритий урок», «Професійно-технічна освіта», «Інформатика», «Не журись», «Сценарії і репертуар», а також фаховими технічними  журналами: «Надзвичайна ситуація», «Охрана труда», «Пожежна та техногенна безпека».

Всі статті цих видань заносяться до традиційних та електронних картотек. За десять років такої систематизації педагогічної преси  бібліотека  створила  потужну інформаційну базу для всіх категорій педагогічних працівників. Майстрами виробничого навчання широко використовуються фахові технічні журнали з будівництва, громадського харчування.

Для більш якісного інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу в бібліотеці  розпочато формування фонду електронної бібліотеки шляхом:

оцифровування найбільш запитуваної користувачами частини фонду підручників, методичної літератури.

  • систематизація створених мультимедійних колекцій  розробок уроків теоретичного і виробничого навчання  майстрами в/н, викладачами, публікацій та робіт педагогів,  виховних заходів. Стенд з цими матеріалами знаходиться в методичному кабінеті;
  • копіювання електронних документів з Інтернету. Це кодекси України:

цивільний кодекс, сімейний кодекс, кримінально-процесуальний, законів про працю в Україні.

Створені  традиційні тематичні картотеки педагогічної преси: «Освіта. Педагогічні науки. Професійно-технічна освіта в Україні», «Виховна робота», «Методика викладання загальноосвітніх  предметів»,  створюється  «Психологічна служба в ПТНЗ», «Управління та методична робота  в ПТНЗ». 

Створено електронний каталог підручників – це систематизація документів про наявність підручників в інформаційних ресурсах бібліотеки, створено  за схемою:

1. Загальноосвітня підготовка                  

2. Загальнопрофесійна підготовка:

3.Професійна підготовка  (теоретична та практична):

Активними користувачами бібліотеки є всі педагогічні працівники ліцею. 

Сприяючи самоосвіті педагогічних працівників, підвищенню їх професійної майстерності, спрямовуючи роботу  на допомогу  у підготовці до уроків, позаурочних заходів  використовую інноваційні та  вдосконалюю  традиційні форми інформаційної роботи:

  • інформаційні бібліотечно-бібліографічні консультації, індивідуальні бесіди;
  • огляди педагогічної, методичної літератури,  видань  педагогічної преси (інформаційні та тематичні) з питань навчання та виховання на засіданнях  методичних комісій, раніше були на інструктивно-методичних нарадах;
  • презентації  книг з питань педагогіки та психології, підручників (в міру надходження);

бібліотечні виставки, перегляди інформаційних ресурсів  під час  підготовки і проведення тижнів професії, предметних тижнів, уроків, виховних  заходів, засіданнях круглого столу,  до ювілею В.О. Сухомлинського, першого уроку до Дня знань.
    Бібліотека  працює в тісній співпраці з усіма педагогічними працівниками ліцею і є важливим джерелом  професійних знань, допомогою у забезпеченні безперервної фахової освіти педагогів.
За систематизацію матеріалів, збереження і поповнення бібліотечного фонду, добросовісне ставлення до своїх функціональних обов’язків Віра Наумівна отримала високу оцінку своєї праці від директора ліцею Кіяшка В.Ф. та слова щирої подяки за плідну співпрацю від педагогів ліцею.

 


У своєму виступі Галина Олексіївна розкрила найважливіші особливості впровадження здоров’язберігаючої технології в навчальних закладах, бо увага до питання здоров'я учнів суттєво зросла.  Турботу викликає значне зменшення кількості абсолютно здорових дітей (їх залишається не більше 10-12%); різке погіршення стану фізичного та розумового розвитку підростаючого покоління; зростання числа учнів, що мають декілька діагнозів; зниження рівня народжуваності й тривалості життя, зростання дитячої смертності; пасивність, апатія та навіть агресивне ставлення до навчання.

    Ознайомила присутніх з фактори, які впливають на стан здоров'я учнів, а саме: перевантаження навчальних програм, інтенсифікація навчального процесу, недовершеність навчальних програм і технологій, авторитарний стиль викладання, відсутність індивідуального підходу до учнів, недостатня рухова діяльність, вільний час діти все більше проводять за переглядом фільмів, за комп'ютерними іграми. Усе це призводить до гіподинамії, порушення постави,  зору.

    Тому виникає необхідність у розробленні технологій, що полегшують, по змозі, формування нових знань, зберігаючи при цьому здоров'я учнів. У класифікації освітніх технологій останнім часом виокремилася нова група – здоров'язбережувальні освітні технології (ЗОТ), які об'єднують у собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу з формування, збереження та зміцнення здоров'я учнів. Мета ЗОТ – забезпечити дитині можливість збереження здоров'я під час навчання, сформувати  в неї необхідні знання, уміння та навички щодо здорового способу життя, навчити використовувати отримані знання у повсякденному житті.

    Грамотно складений розклад уроків, використання педагогами на уроках та на перервах прийомів рухової активності, нейтралізації стресів, організації гарячого харчування, зв'язок навчального матеріалу з життям, озброєння учнів валеологічними та екологічними знаннями – це повинна бути повсякденна діяльність навчальних закладів.

   Ефективність позитивного впливу на здоров'я учнів різних оздоровчих заходів визначається не хаотичністю методів, а системною роботою за всіма напрямками.

    Зауважила, що формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров'я неможливе без реалізації всіх складових здоров'я, а саме:

Реалізація фізичної складової здійснюється через:

♦ ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, рухливі ігри, фізкультпаузи (оздоровчу рухливу діяльність);

♦ контроль та самоконтроль за правильною поставою під час письма, читання, ходіння тощо;

♦ використання вправ щодо профілактики сколіозу, запобіганню гіподинамії;

♦ виконання дихальних вправ;

♦ виконання гімнастики для очей, точковий самомасаж біологічно активних точок обличчя й голови, щоб врешті «розбудити» дітей і створити відповідний робочий настрій на весь навчальний день;

♦ навчання  народним засобам оздоровлення та профілактики захворювань;

♦ знання свого особистого рівня здоров’я;

♦ навчання щодо дотримання режиму навчання, харчування, праці, відпочинку.

Реалізація соціальної складової здійснюється через:

♦ використання засобів, які сприяють інтересу до навчального матеріалу;

♦ створення умов для самовираження учнів;

♦ стимулювання аргументації відповідей;

♦ заохочування ініціативи учнів;

♦ розвиток інтуїції, творчої уяви учнів;

♦ зосередження уваги на якості мовлення;

♦ демонстрація правильного мовлення;

♦ своєчасне закінчення уроку;

♦ використання на уроці засобів:

- диференційованого навчання;

- проблемного навчання;

- діалогового навчання;

- рефлексивного навчання;

- колективної розумової діяльності;

♦ використання зв’язків з іншими предметами;

♦ використання матеріалу з інших сфер життєдіяльності;

♦ використання дидактичного матеріалу;

♦ надання різнорівневих домашніх завдань;

♦ ініціація різноманітних видів діяльності;

♦ здійснення взаємоконтролю;

♦ навчання дотриманню правил спілкування в ліцеї, в громадських місцях;

♦ формування вміння уникати конфліктних ситуацій за алгоритмом «Стій! Подумай! Прийми рішення!»;

♦ виховання гуманного ставлення до людей з фізичними вадами.

Реалізація психічної складової здійснюється через:

♦  створення сприятливого психологічного клімату на уроці;

♦ дотримання позитивного мислення;

♦ демонстрацію ненасильницьких засобів навчання;

♦ формування вміння керувати своїми емоціями, почуттями;

♦ здійснення самооцінки, самоконтролю;

♦ здатність аналізувати наслідки дій шкідливих звичок тощо;

♦ музикотерапію;

♦ кольоротерапію.

Реалізація духовної складової здійснюється через:

♦ навчання доброзичливому ставленню до одногрупників, до учнівліцею, до дорослих;

♦  навчання відповідальності за власні дії та вчинки;

♦ навчання висловлювати свої погляди щодо здорового способу життя;

♦ навчання здатності бачити й сприймати прекрасне в житті, природі, мистецтві, літературі;

♦ навчання усвідомленню життєвих цінностей.

Фахівці визначають такі типи ЗОТ:

- здоров'язбережувальні (забезпечення рухової активності, вітамінізація, інгаляція, організація здорового харчування, профілактичні щеплення);

здоров'ятворчі (фізична підготовка, валеохвилинки, фізіотерапія, ароматерапія, загартовування, гімнастика, масаж, фітотерапія, арттерапія; «м'які» світло, колір та звук; оздоровчі сили природи: сонячні та повітряні ванни, водні процедури тощо);

- технології навчання збереження здоров'я (введення відповідних тем до навчальних предметів загальноосвітнього циклу);

виховання культури здоров'я (ознайомлення з санітарно-гігієнічними вимогами, факультативні та позакласні заняття з розвитку особистості учня).

   Дана тема педради викликала жваву розмову серед педагогів, а прийняті рішення, сподіваємося, дадуть позитивний результат.
 

 
   

 

Переглядів: 386 | Додав: gricko21 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar